Registracija objekata za prodaju hrane pri centralnom registru
U proteklih nekoliko dana javilo nam se više klijenata sa pitanjem koje su zakonske obaveze u vezi sa Centralnim registrom objekata koje vodi Ministarstvo poljoprivrede. Iz navedenih razloga, predstavljamo vam najčešća pitanja i odgovore na ovu temu, sa potrebnim uputstvima na koji način se registracija može izvršiti.
*
Članovima 15 do 17 Zakona o bezbednosti hrane predviđena je obaveza svih proizvođača i prodavaca hrane i hrane za životinje da izvrše registraciju objekata u kojima vrše proizvodnju ili prodaju hrane.
Ko je dužan da izvrši registraciju?
Registraciju su dužni da izvrše svi subjekti u lancu proizvodnje i prodaje hrane, bez obzira da li je u pitanju proizvodnja, prerada ili trgovina. Ova obaveza uključuje i trgovine mešovitom robom na malo.
Ko nije dužan da se registruje?
Objekti za proizvodnju i promet hrane i hrane za životinje koji su odobren ili registrovan prema nekom posebnom propisu ne moraju se upisivati u Centralni registar jer se po sili zakona smatra da su podaci o tim objektima već uneti u registar. Ukoliko, međutim, niste pribavljali posebna odobrenja za otvaranje svog objekta (što je najčešće slučaj), dužni ste da podnesete registracionu prijavu centralnom registru.
Šta je centralni registar objekata?
Centralni registar predstavlja elektronsku bazu podataka koju vodi Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. U njoj se nalaze podaci o objektima u kojima se vrši proizvodnja, skladištenje ili promet hrane (adresa, vlasnik, PIB, matični broj i ostali podaci Propisani pravilnikom o sadržini i načinu vođenja centralnog registra).
Kome se podnosi zahtev za upis u registar?
Zahtev za upis u registar podnosi se Ministarstvu poljoprivrede – Sektoru poljoprivredne inspekcije. Sedište Poljoprivredne inspekcije je u Novom Beogradu, ulica Omladinskih brigada broj 1, poštanski broj 11070.
U kom obliku se podnosi zahtev?
Zahtev se podnosi na propisanom obrascu koji možete pronaći u prilogu ovog teksta. Popunjeni obrazac treba da prati dokumentacija na osnovu koje se može proveriti tačnost podatak koji se registruju.
Zahtev se dostavlja u jednom primerku, s tim što se druga strana zahteva popunjava u onolikom broju primeraka koliko se objekata prijavljuje.
Šta se podnosi uz zahtev?
Uz zahtev se dostavlja i sledeća dokumentacija:
– Očitana lična karta odgovornog lica u subjektu i objektu, odnosno kopiju pasoša i boravišne adrese ako je u pitanju strani državljanin
– Кopija rešenja iz APR-a,
– Кopija PIB-a,
– Dokaz o uplati takse
Kolika je taksa na zahtev i kome se taksa plaća?
Uplata takse vrši se u zavisnosti od toga koliko objekata se prijavljuje.
– ukupan iznos taksi za upis sa jednim objektom u centralni registar iznosi 960,oo rsd,
– ukupan iznos taksi za upis sa dva objekta u centralni registar iznosi 1280,oo rsd,
– ukupan iznos taksi za upis sa tri objekta u centralni registar iznosi 1600,oo rsd,
– taksa se uvećava za 320,oo rsd za svaki naredni objekat i taksa se uplaćuje zbirno,
Taksa se uplaćuje na ime Republičkih taksi, žiro račun 840-742221843-57, (poziv na broj je šifra opštine gde je registrovan podnosilac zahteva).
Prema uputstvu Ministarstva, kao dokaz o uplati dostavlja se izvod iz Banke (dnevni promet po računu), koji ne mora biti overen od strane banke ili nalog o uplati u originalu. U uputstvima Ministarstva izričito stoji da se kao dokaz o uplati ne priznaje potvrda niti nalog za prenos.
Koje su posledice ukoliko se ne izvrši registracija kod centralnog registra?
Prema Zakonu o bezbednosti hrane, neprijavljivanje objekta u Centralni registar povlači sa sobom prekršajnu odgovornost za fizička lica (30.000 do 50.000 dinara) i preduzetnike (250.000 do 500.000 dinara), kao i odgovornost za privredni prestup za pravna lica (kazna od 300.000 do 3.000.000 dinara).